چرم حقی

سفارشات از امروز 14 فروردین ارسال خواهند شد.

اصول نگهداری از کمربند چرم

کمربند، از کمربند چرم مردانه گرفته تا کمربند زنانه مجلسی از پر استفاده ترین آیتم های کمد هر فردی است. وقتی از کمربندی که دارید به وفور استفاده می‌کنید، به مرور زمان سفت و سخت شده و البته این موضوع در صورتی که کمربند شما از جنس نامرغوب یا چرم غیر اصل تهیه شده باشد هم اتفاق میفتد. برای جلوگیری از این اتفاق یک راه‌حل بسیار ساده وجود دارد. می‌توانید با نرم کردن کمربند خود، جلوی این اتفاق را بگیرید.

این روش به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کیفیت و ظاهر کمربند خود را برای زمان طولانی، حفظ کنید. اگر روش نگهداری از کمربند چرم را نمی دانید و بلد نیستید چطور آن را نرم کنید، ممکن است به آن صدمه وارد کنید. درنهایت هم انرژی، وقت و پول خود را هدر داده اید. پس با ما همراه باشید تا بهترین روش های نرم کردن کمربند چرمی را با هم بررسی کنیم.

اصول نگه‌داری کمربند چرم

نگهداری از کمربند چرم دارای اصول و قواعد خاص خودش است که می‌توان با استفاده از آن‌ها، طول عمر مفید کمربند را افزایش داد و هم‌چنین ظاهرشان را حفظ کرد. برای مثال یکی از راه‌ها این است که از چوب‌ لباسی‌های مخصوص در کمد استفاده کنید.

این چوب لباسی‌ها جای کمی را اشغال می‌کنند و کمک می‌کنند که کمربندهای شما سالم‌تر باقی بمانند. این آویزها یک حالت قلاب مانند دارند و شما به راحتی می‌توانید کمربند را به آن آویزان کنید تا تغییر شکل ندهند. برخی دیگر از این اصول شامل موارد زیر است:

  1. وقتی از کمربند استفاده نمی‌کنید، گردوخاک‌های روی آن را پاک کنید. سپس آن را توسط سگک در یک فضای خشک و خنک که حرارت مستقیم خورشید در آن جا وجود نداشته باشد آویزان کنید.
  2. کمربند را در معرض رطوبت قرار ندهید. رطوبت می‌تواند باعث آسیب زدن به کمربند شما شود.
  3. تا جایی که امکان دارد سعی کنید کمربند را به صورت مسطح نگه‌داری کنید و آن را لوله نکنید.

نرم کردن کمربندهای چرم شلوار

قبل از این‌که یاد بگیرید چطور کمربند را نرم کنید باید بدانید که چرا باید این‌کار را انجام دهید و چرا مهم است. هر تکنیسینی مایل است که سلامت خود را حفظ کند. اما از طرفی کار با کمربند چرمی و سخت ممکن است به پوست شما آسیب جدی وارد کند. درواقع کار با کمربند سخت این قابلیت را دارد که بدن شما را در طولانی مدت تحت تاثیر بگذارد. حتی بعضی وقت‌ها این کمربندهای سخت باعث ایجاد بیماری‌های پوستی مثل کبودی یا پدید آمدن زخم‌هایی در کمر شما می‌‌‌‌‌‌‌شوند.

تمام این‌ها در حالی است که چرم نرم، هیچ کدام از این تاثیرات منفی را بر بدن ندارد. استفاده از کمربندهای نرم چرمی بسیار راحت‌تر است و علاوه بر آن، حمل آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. پس اگر شما هم از کمربند خود به مدت زیاد استفاده کرده‌اید بهتر است یک روز در ماه را به نرم کردن کمربند اختصاص دهید. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید نحوه نگهداری از کمربند چرم را یاد بگیرید و از خراب شدن زود هنگام آن‌ها جلوگیری کنید.

  1. الکل

در این روش باید کمی پنبه را به الکل آغشته کنید و کمربند را توسط آن مالش دهید. پس از آن باید سطح چرم را به‌طور کامل پاک کنید. این کار باعث تمیز شدن چرم و باز شدن منافذ مواد می‌شود. اول از همه باید مطمئن شوید که چرم، کاملا با الکل آغشته شده است. به‌ جای پنبه می‌توانید از دستمال کاغذی، حوله یا یک تکه پارچه تمیز استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از انگشتان خود نیز استفاده کنید. اما مراقب باشید چون استفاده از الکل در طولانی مدت باعث خشکی پوست خواهد شد.

(البته استفاده از الکل روی چرم معایبی هم دارد که بعدا در یک مطلب مفصل به آن پرداخته می‌شود.استفاده از این روش خیلی توصیه نمی‌شود.)

  1. وازلین

دومین روش برای مراقبت از کمربند چرم، استفاده از وازلین است. وازلین یا یک محصول ژله‌ای نفتی را روی انگشت خود قرار داده و روی سطح کمربند بکشید. وازلین باید کاملا سطح کمربند را بپوشاند و در آن خیس بخورد. البته برای نرم کردن کمربند نیازی نیست که یک مخلوط ناخوشایند از ترکیب ژله‌ای نفتی را روی کمربند بریزید.

یک لایه نازک هم کفایت می‌کند و همان کار نرم کردن را انجام می‌دهد. برای این کار ابتدا باید کمربند را تمیز کنید. وازلین را روی پارچه یا دستمال یا حتی انگشت خود قرار دهید و روی سطح کمربند بکشید. قبل از استفاده از کمربند آن را بیرون بگذارید تا خشک شود. اگر می‌خواهید زودتر خشک شود باید آن را زیر نور آفتاب قرار دهید.

  1. استفاده از روغن

یک روز که هوا آفتابی بود باید کمربند چرمی را بیرون بگذارید و اجازه دهید حدودا 10 دقیقه در فضای آزاد بماند تا منافذ آن باز شده و آماده برای دریافت روغن شوند. روغن موردنظر خود را انتخاب کنید. روغن نارگیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد و یک ماده نرم کننده هم به‌شمار می‌رود که در دسترس هم هست. البته روغن های دیگر مثل بادام، جوجوبا، زیتون و آووکادو نیز موارد مناسبی هستند.

حتی می‌توانید روغن‌هایی که برای پوست خود استفاده می‌کنید را برای نرم کردن کمربند به‌کار ببرید. روغن‌های طبیعی مزایای زیادی دارند و بوی آن‌ها مطبوع است. استفاده از الکل و وازلین هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد ولی دارای رایحه شیمیایی هستند که شاید چندان خوشایند نباشد. می‌توانید از روغنی که بویش را می‌پسندید، برای نرم کردن کمربند استفاده کنید. از به کار بردن روغن‌های گیاهی و تجاری اجتناب کنید.

نحوه به کار بردن روغن برای نرم کردن کمربند چرم

روغن را به کمربند بمالید. برای این کار اول انگشتان خود را روغن بزنید و آن را روی سطح کمربند پخش کنید. برای این که اثرگذاری آن بهتر باشد حتما چندین لایه روغن بمالید. درواقع هرچه روغن بیشتری استفاده کنید، کمربند چرمی شما نرم تر خواهد شد. از استفاده بیش از حد آن نهراسید. اکثر روغن های طبیعی نباید به چرم آسیبی وارد کنند.

اجازه دهید روغن داخل چرم خشک شود. این نکته را هم درنظر داشته باشید که روغن‌ها مخصوصا روغن نارگیل ممکن است که کمربند را مقداری تیره کند. اما از طرفی آن را به ماده‌ای صاف و نرم تبدیل می‌کند. اگر با این روش هم کمربند خیلی نرم نشد باید حتما چندین بار استفاده از روغن را انجام دهید.

از آن‌جایی که استفاده از روغن طبیعی کمی رنگ کمربند را تغییر می‌دهد، می‌توانید کمی رنگش را تیره‌تر کنید. فقط حواستان باشد که روغن را به صورت یکنواخت روی کمربند بزنید که تغییرات روی تمام سطح آن اعمال شود. چون ممکن است اگر دقت نکنید، تنها یک قسمت از کمربند تیره شود و باقی قسمت‌ها روشن بماند.

محصولات مراقبت از چرم

برای نگهداری از کمربند چرم باید نرم کننده مخصوص چرم را خریداری کنید. این محصولات را می‌توانید در فروشگاه‌هایی که زین و بندهای اسب می‌فروشند خریداری کنید. حتی می‌توانید محصولات مراقبتی چرم را استفاده کنید. این محصولات، مخصوصا برای چرم طراحی شده و برای نرم کردن و صیقل دادن وسایل چرمی استفاده می‌شود. محصولات مراقبت چرمی از روغن‌های طبیعی، الکل و وازلین گران‌تر هستند.

مراحل کار با نرم کننده‌های فروشگاهی

مراحل کار با نرم‌کننده‌ها را روی درب بطری یا شیشه پماد نرم‌کننده می‌نویسند. به عبارت دیگر، اغلب محصولات دارای دستورالعمل مصرف هستند و کافی است با مطالعه آن یاد بگیرید چطور از محصول موردنظر استفاده کنید. نرم‌کننده را اسپری کنید، پخش کنید و سپس روی چرم بمالید و بگذارید خیس بخورد. سپس اجازه دهید کاملا خشک شود تا بتوانید از آن استفاده کنید.

کمربند چرم یکی از اکسسوری‌های خاص و بی نهایت زیبا است که تاثیر زیادی روی ظاهر و استایل شما می گذارد. اما محصولات چرمی بعد از گذشت زمان حالت خشک و شکنندگی به خود می‌گیرند. به همین دلیل هم باید بدانید که نگهداری از کمربند چرم چگونه است و چطور باید آن را سالم و تمیز نگه دارید. استفاده از روش‌های مراقبت از کمربند چرم باعث افزایش طول عمر و استفاده طولانی مدت از آن می‌شود.

شما برای خریدن انواع کمربندهای متنوع با رنگ بندی های مختلف به صفحه‌ی کمربند چرم سر بزنید.

سخن پایانی

گفتیم که محصولاتی مانند کمربند چرم اصل پس از مدتی دچار شکنندگی می‌شوند. برای رفع این مشکل باید با روش‌هایی مثل چرب کردن چرم و موارد دیگری که ذکر کردیم، جلوی فرسایش آن را بگیریم. یکی از این محصولات کمربند چرم است که نیاز به مراقبت دارد. البته نگهداری از کمربند چرم کار راحتی است و ما سعی کردیم روش‌های موثری که برای سالم نگه‌داشتن کمربند چرمی را باید به‌کار ببرید توضیح دهیم. امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد. باتشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *