چرم حقی

سفارشات از امروز 14 فروردین ارسال خواهند شد.

داستان برند ورساچه

درباره جیانی ورساچه

جیانی ورساچه در تاریخ 2 دسامبر سال 1946 به دنیا آمد. زادگاه او شهر رجیو کالابریا در ایتالیا می باشد. جیانی ورساچه یکی از طراحانی بوده که به طور ذاتی استعداد در دوخت و طراحی لباس های خاص داشته است. 

 این شرکت با نام خانه مد ایتالیایی به وسیله جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ در شهر رجیو کالابریا (زادگاه جیانی و یکی از شهرهای ایتالیا) تاسیس شد و در زمینه پوشاک، کیف و کفش، عطر و لوازم لوکس خانه فعالیت می‌کند. امروزه برند ورساچه، یکی از بزرگترین خانه‌های مد در جهان به‌شمار می‌رود.

پس از اینکه با سرعتی باورنکردنی در رده های مد بالا رفت و امپراطوری میلیون دلاری ایجاد کرد، این غول مد با پایان غم انگیزی روبرو شد.

خانواده جیانی ورساچه

نام مادرش فرانچسکا و نام پدرش آنتونیو بود. آنتونیو فروشنده لوازم خانگی بود در حالی که فرانچسکا یک خیاط و صاحب فروشگاه لباس بود. این زوج با هم صاحب چهار فرزند به نام های فورتوناتا، سانتو، جیانی و دوناتلا شدند.

زمانی که جیانی تنها شش سال داشت، یک داستان غم انگیز هنگام بازدید از یک شهربازی برای یکی از اعضای خانواده‌اش اتفاق افتاد. دوناتلا کمتر از 24 ساعت پس از سقوط از یکی از وسایل بازی، از زانو مبتلا به کزاز شد و با داروی نامناسب درمان شد و در نهایت سه سال بعد درگذشت.

نقطه صفر ورساچه

مکان مورد علاقه جیانی، کارگاه مادرش بود. او در اینجا مادرش را می‌دید که لباس عروس‌های زیبایی را برای عروسان خود درست می‌کند و نه تنها او را در حال ساخت لباس ها تماشا می کرد، بلکه زنان زیبایی را که برای خرید لباس عروس می‌آمدند نیز تحسین می کرد.

جیانی اولین لباسش را در 9 سالگی درست کرد، یک لباس شب که شانه آبی و زیبا بود. مادرش خوشحال شد و اورا تشویق کرد و جیانی هم به خاطر غرورش از چیزی که ساخته و مورد تشویق قرار گرفته بسیار خوشحال شد. کسی نمی دانست که “شاهزاده خانم دایانا” در نهایت 40 سال بعد نسخه‌ای از آن خلقت را خواهد پوشید.

شروع درخشش ورساچه

طولی نکشید که جیانی عاشق مد شد و رویای او برای تبدیل شدن به یک طراح مد از اواسط دهه 20 شروع شد. زمانی که شهر میلان در ایتالیا، دنیای جدید مد و مکانی واقعی برای طراحان و مشتاقان و با سابقه‌های صنعت مد شده بود در سال 1978 او بوتیک خود را در “ویلا د لا اسپیکا میلان” راه اندازی کرد.

اولین مجموعه او در 28 مارس در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته شد. چیزی که برند ورساچه را متمایز می کرد این بود  این شرکت تبدیل شده بود به یکی از معدود برندهای بزرگی که تمام چرخه محصول خود را از طراحی گرفته تا خرده‌فروشی و بازاریابی کنترل می‌کرد، می‌بینید که جیانی یک طراح نفیس و استعداد خلاق بود، اما وقتی نوبت به بازاریابی محصولاتش می‌رسید، در آنجا هم یک نابغه واقعی بود.

اوج گرفتن برند ورساچه

او اولین طراحی بود که نمایش‌های خود را به بازارهای بزرگ دیگر مانند پاریس و نیویورک برد و بر اهمیت استفاده از سوپرمدل‌ها و عکاسان سطح بالا تاکید کرد. او از لیندا، اوانجلیستا، کریستی و تورلینگتون ستاره‌هایی ساخت و نمایش‌های مورد علاقه‌اش استایل تحریک‌آمیز و طراوت بخش بود.

برخلاف سادگی قدیمی‌های این صنعت، ورساچه بسیار پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده بود، او می‌دانست که ایده لباس پوشیدن آنقدر برای پوشاندن خود نیست، بلکه برای جذاب بودن (جذاب به نظر رسیدن) است.

جیانی با تکیه بر سوپرمدل‌ها برای نشان دادن لباس‌هایش، به قدرت برند بی‌نظیری که می‌توانست پی برد. او از طریق افراد مشهور شروع به پوشاندن لباس خود بر تنِ التون جان، پرنسس دایانا، مایکل جکسون، چر و افراد مشهور دیگر کرد.

و ناگهان همه می خواستند همان لباسی را بپوشند که چر پوشیده بود یا همان پیراهنی را بپوشند که التون جان بر تن داشت و این به معنای سیل مشتریان جدید بود. کارلا برونی می‌گوید: ما جوان و شکننده بودیم. ورساچه با ما طوری رفتار می‌کرد که انگار پرنسس‌هایی بودیم که عضوی از خانواده‌اش بودیم.

زنانی که ورساچه انتخاب می‌کرد فقط ابزاری برای مدل‌ لباس‌هایش نبودند، بلکه بخشی از دنیای او شدند و دنیای ورساچه جایی شد که در اوایل دهه 90 همه می‌خواستند به آن تعلق داشته باشند. جیانی با موفقیت خود به طور فزاینده ای جسورتر شد و او جسورانه ترین خط لباس خود را تا به ss s m bondage راه اندازی کرد.

کالکشن mi با پوشیدن چرم تنگ و چهره‌ای معتبر، مدل‌ها روی کت واک رفتند و در حالی که این نمایش بسیار بحث برانگیز بود. پس از اینکه جیانی حتی به شوخی گفت که نیمی از منهتن در حال حاضر با بند راه می‌روند، بسیار محبوب شد.

در همان سالی که جیانی در میامی مستقر شد ویلای زیبایی را در ساحل جنوبی دید که آن را بیش از 30 میلیون دلار خرید و آن را ویلای “کاسا کاسارینا” نامید که آنجا را خیلی هم دوست داشت و در آرامش بود.

پایان غم انگیز این نابغه‌ی صنعت مد

فاجعه در صبح روز 15 ژوئیه 1997 رخ داد، جیانی 50 ساله ساعت 6 صبح از خواب بیدار شده بود، او با میلان تماس گرفت و چند کار دیگر را تمام کرد، سپس به بیرون رفت و در رستوران اوشن درایو بود. یک قهوه خرید و با مدیر آن‌جا احوالپرسی کرد و راجع به مسائل مربوط به مد صحبت کرد.

سپس در حال برگشتن به خانه بود، پنج پله مرمر را بالا رفت.  کلیدش را انداخت و قفل در آهنی را داشت باز می‌کرد، اما در آن لحظه مردی با موی تیره با کلاه بیسبال از همان پله های مرمری بالا رفت و دوبار به جیانی شلیک کرد و دور شد.

جیانی به ضرب گلوله کشته شد توسط اندرو کانن که قاتل 27 ساله‌اش بود که بعدا جسد جیانی را در قایق‌خانه‌ای در ساحل میامی پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *