چرم حقی

سفارشات از امروز 14 فروردین ارسال خواهند شد.

راهنمای نگهداری از کیف چرم

با رعایت نکاتی  کوچک می توانید عمر و ماندگاری کیف چرم خود را  افزایش دهید و سالیان دراز از زیبایی این محصول در کنار خود لذت ببرید.

مراقبت از کیف چرم

 در وهله اول موقع انتخاب و خرید؛ کیف مناسب سبک زندگی و نیاز خود تهیه کنید.  اگر وسایل زیاد در بیشتر مواقع به همراه دارید کیف چرمی را انتخاب نمایید که مطابق با حجم وسایل روزانه شما باشد. قرار دادن وسایل زیاد در کیفی که برای آن مقدار حجم طراحی نشده است لطمه های بزرگ به این وسیله خواهد زد. فشار وسایل به کیف و محیط اطراف آن باعث می‌شود به دوخت، دیوار و بدنه چرم آسیب و فشار وارد شود. این فشار ها  دوخت کیف را می‌تواند بشکافد و یا در نقاط  فشار، سطح روی کیف سوراخ و برجستگی زشت ایجاد کند .

پس حتماً به نوع کاربری و مقدار وسایلی که قرار است با کیف‌چرم حمل شود دقت کنید تا کیفی سالم و زیبا داشته باشید.

 نکته بسیار مهم بعدی نحوه قرار دادن کیف چرم بر روی میز است اگر کیف به صورت عمودی و ایستاده روی سطحی مثل میز قرار گیرد به خاطر انعطاف چرم به مرور زمان فرم خود را از دست می‌دهد و شکلی نازیبا به خود می گیرد. وزن وسایل داخل کیف هم می‌تواند عاملی باشد که به این این امر کمک کند. پس بهترین حالت گذاشتن کیف چرم به صورت خوابیده روی سطوح هست. اگر به صورت افقی در محل قرار گیرد دچار شکستگی و نافرم شدن قسمت های مختلف آن نخواهد شد و سطوح آن نازیبا و چروک نمی گردد.

پس به یاد داشته باشید که وقتی کیف را روی زمین میگذارید بصورت افقی بگذارید.

شرایط مقاومت کیف چرمی

یکی از دشمنان اصلی کیف های چرمی موادشیمیایی و الکلی هستند. مثل الکل موجود در  عطرها، لوازم آرایشی و… و یا مواد شیمیایی که به صورت انواع شوینده، ضد عفونی کننده و… در اطراف ما وجود دارد. بنابراین بسیار دقت کنید که کیف شما با این مواد تماس پیدا نکند زیرا  به رنگ کیف چرم آسیب خواهد زد.

 اگر قصد تمیز کردن کیف چرم خود را دارید به هیچ وجه سراغ مواد شیمیایی و پاک کننده ها نروید. برای این کار هیچ چیز بهتر و راحت تر از یک دستمال پارچه ای نمدار نیست.

 اگر شما نظافت و تمیز کردن کیف چرم خود را در بازه های زمانی کوتاه تر انجام دهید دچار تغییر رنگ و آلودگی زیاد نخواهید شد که برای رفع آن از مواد شیمیایی به اشتباه استفاده کنید.

 قدم زدن زیر باران بسیار لذت بخش است. اما دقت کنید برای کیف‌چرم شما تجربه ای دلپذیر نخواهد بود. خیس شدن توسط باران می تواند کیف چرم را از فرم خود خارج کند و اعوجاج، نا مسطحی و چروک در کیف شما ایجاد کند. بنابراین به این نکته دقت داشته باشید در صورت بروز این امر تا رسیدن به جایی امن ،کیف خود را با دستمال خشک نمایید تا آبی کمتر جذب بافت کیف چرم شما شود.

 قرار داشتن کیف چرم و محصولات چرمی در مکان هایی که رطوبت بالا دارند مناسب نخواهد بود. رطوبت و نم زیاد به مرور بافت کیف چرم شما را شل می کند و از کیفیت و زیبایی آن خواهد کاست . هیچکس دوست  نخواهد داشت کیف چرم شل هر چند اصل را همراه خود داشته باشد. پس برای حفظ زیبایی کیف چرم خود به این نکته نیز توجه داشته باشید .

نکات مهم در نگهداری کیف چرم

این نکته را مد نظر داشته باشید که چرم ها همان طور که در محیط مرطوب آسیب می بینند در مکانهای دارای آفتاب و نور خورشید هم آسیب خواهند دید. اگرآفتاب به صورت مستقیم و درازمدت به کیف تابیده شود باعث می گردد که خشک شده و حالتی نامطلوب پیدا کند. این حالت خشکی باعث آسیب رسیدن بیشتر به کیف، در حین استفاده کردن از آن می‌شود.

در هرسال لازم است که دو بار عمل چرب کردن کیف چرم با روغن زیتون یا واکسهای مخصوص انجام شود. به مرور زمان ممکن است وسیله چرمی شما کمی خشک شده و بافت دچار شکنندگی و آسیب گردد. با این کار بر دوام و ماندگاری محصولات چرمی خود می افزایید. دقت کنید روغن زیتون مقدار زیادی نباشد و فقط به چرب شدن سطحی اکتفا شود.

 شاید شما دوست داشته باشید برای ایجاد تنوع مدتی از کیف دیگر استفاده کنید. اگر مدتی از کیف‌چرم خود استفاده نمی کنید آن را با موادی مثل روزنامه پر کنید تا فرم و شکل زیبای طبیعی کیف به دلیل خالی بودن از بین نرود و آن را در جایی قرار دهید که چرم بتواند تنفس کند بنابراین داخل کیسه پلاستیک قرار نگیرد. حتماً شما به زودی به سراغ کیف چرم مورد علاقه خود خواهید رفت پس با رعایت این نکته کیف خود را سالم و زیبا دوباره در اختیار داشته باشید و از آن لذت ببرید.

بهترین ماده برای تمیز کردن کیف چرم چیست؟

آب و دستمال تمیز بهترین وسیله برای تمیز کردن کیف شماست.

روغن برای چرم مفید است؟

اگر زیاد استفاده نشود و سالی دو بار با مقدار کم صورت پذیرد ضرری نداشته و برای چرم مفید نیز هست.

آیا آفتاب برای کیف چرم مضر است؟

بله. آفتاب و تابش مستقیم نور در دراز مدت به چرم آسیب خواهد رساند.

آیا می توانم برای تمیز کردن یا ضرعفونی کردن کیف خود از الکل یا شوینده ها استفاده کنم؟

به هیچ وجه شما نباید این کار را کنید. این کار کمکی به شما نخواهد کرد و نیز به چرم هم آسیب خواهد رساند.

برای نگه داری طولانی مدت کیف در کمد چه کاری انجام دهم؟

باید محیط کمد بسیار گرم یا بسیار مرطوب نباشد. برای اینکه کیف شما حالت زیبای خود را از دست ندهد باید روزنامه داخل آن قرار دهید تا فرم آن حفظ شده و مانند روز اول زیبا بماند. و همچنین درون کیسه پلاستیک و موادی که هوا از آن عبور نمیکند قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *